Przedsezonowa organizacja w sklepie – porady

Przedsezonowa organizacja w sklepie – porady

Prowadzisz sklep i już teraz chcesz przygotować się do wiosennych przedsprzedaży? Oto mamy dla Ciebie kilka porad, przygotowanych specjalnie z myślą o organizacji pracy w sklepie. Sprawdź je!

Priorytety

Przygotowanie do przedsprzedaży kojarzy się głównie z pilną potrzebą sprzątania – dokładnego, uwzględniając miejsca, których nie czyści się codziennie (kratki wentylacyjne, klimatyzacja, gniazdka i włączniki, każdy zakamarek magazynu i pomieszczeń socjalnych, w tym również AGD części). Warto odświeżyć wszystkie wnętrza, na przykład, nową farbą – nie tylko te, z których korzystają klienci.

Jeżeli planujesz przedsezonowe obniżki cen, a te elementy, które nie sprzedały się w sezonie zimowym (na przykład ubrania czy sezonową galanterię), chcesz schować na magazynie, zrób tam wolną przestrzeń, usuwając niepotrzebne już produkty. Na pewno potrzebujesz też sprawdzonego sposobu na oznakowanie ich, prawda?

Oznaczenia i położenie towarów

Najlepiej posłużą Ci do tego etykiety. Takie etykiety są możliwe do odklejenia, a jednocześnie odporne na działanie wody, oleju, łagodnych rozpuszczalników i promieni UV (szczególnie polecamy wytrzymałe taśmy Brother TZE 231). Etykiety drukowane specjalistycznie nie ścierają się, więc świetnie sprawdzą się jako sposób na oznakowanie każdego produktu, nawet takiego, który będzie „leżakował” w naszym magazynie trochę dłużej.

Oczywistością jest, że promocje to wzmożona aktywność klientów – w sklepie lokalnym oznacza to pilną potrzebę nie tylko posegregowania towaru na ten o cenie obniżonej i stałej. Sprawdzoną sztuczką jest również przemieszczenie towarów – na przykład akcesoria piśmiennicze i tekstylia zamienić miejscem z działem zabawek lub akcesoriami dla zwierząt. Takie działania sprawią, że potencjalny klient, by sprawdzić zmiany, przejdzie przez cały sklep i być może zainteresuje się innymi produktami.

Nie zapomnijmy też o witrynie www – przyjrzyjmy się jej i ją także odświeżmy, zadbajmy przy tym o wczesne wypozycjonowanie jej i reklamę przyszłych obniżek w mediach społecznościach.