Jak zaplanować zmianę lokalizacji firmy?

Jak zaplanować zmianę lokalizacji firmy?

Planujesz przeniesienie firmy do nowej lokalizacji? Powinieneś skrupulatnie podejść do zaplanowania całego przedsięwzięcia. Bez dobrej organizacji i pomocy odpowiednich firm zewnętrznych takie działanie może być trudne. Nie warto narażać przedsiębiorstwa na straty i wydłużenie procesu przeprowadzki. Sprawdź praktyczne porady, jak szybko i sprawnie zakończyć takie działanie.

Wyznacz konkretny termin na przeprowadzkę

Jednym z kluczowych elementów w przeprowadzce jest ustalenie odpowiedniego czasu. Dlaczego jest to takie ważne? Z kilku powodów, mianowicie przede wszystkim trzeba uwzględnić największy ruch w firmie pod względem sprzedażowym. Byłoby bardzo niefortunnie zamknąć firmę w najbardziej płodnym okresie. Po drugie warto zaplanować takie działanie z wyprzedzeniem i sprawdzić jakie terminy mają firmy, które realizują przeprowadzki biur. Warszawa oraz inne duże miasta szczególnie powinny uwzględnić tę kwestię, ponieważ wolnych dni może być naprawdę niewiele, jeśli chodzi o krótki termin realizacji.

Posegreguj odpowiednio rzeczy i sprzęt

Do tego punktu powinieneś podejść bardzo poważnie. Pakowanie rzeczy do kartonów bez przyjętego klucza lub co gorsza, bez opisywania ich zawartości może wprowadzić bardzo duży chaos. Zbierz wszystkie rzeczy biurowe w jednym miejscu, dokumenty oddziel od artykułów piśmienniczych i wpakuj je do oddzielnych pojemników. To również dobry moment na zweryfikowanie, czy wszystkie produkty są na pewno potrzebne. Jeśli masz taką możliwość, możesz wysłać sprzęt, którego nie używasz do swojej filii w innym mieście lub nawet za granicę. Przyda Ci się do tego porównywarka kurierów, która pozwoli na optymalizację kosztów całego przedsięwzięcia. Takie właściwe zarządzanie wyposażeniem biura zagwarantuje Ci sprawną pracę i maksymalne wykorzystanie posiadanych aktywów.

Odpowiednio przygotuj nowe miejsce

Być może ten punkt wydaje się dość oczywisty, ale uwierz nam, w rzeczywistości wiele osób planujących przeprowadzki go nie uwzględnia. Co konkretnie należy zrobić? Sprawdź stan pomieszczeń, czy nie potrzebują odświeżenia i odmalowania. Dużo łatwiej będzie wykonać tę czynność na tym etapie, kiedy biuro jest puste. Zaplanuj również rozmieszczenie sprzętu i stanowisk pracowniczych. Dlaczego? Będzie to związane z odpowiednią liczbą kontaktów w ścianie. Ważna będzie również ich lokalizacja, aby nie trzeba było korzystać z przedłużacza rozwiniętego na pół korytarza czy pokoju. Ma to związek również z odpowiednim oświetleniem, które podyktowane jest przepisami BHP.