Podczas prowadzenie działalności (bez względu na rodzaj usług) możliwość reklamy stanowi jeden z najważniejszych aspektów. Jednak nie we wszystkich branżach jest to możliwe. Niektóre mają bardzo ograniczone pole do popisu lub nie mają wcale. Spore ograniczenia dotyczą adwokatów oraz radców prawnych. Jak wypromować kancelarię zgodnie z prawem? Jakie działania nam nie zaszkodzą? O tym przeczytacie w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury.

Jakie działania marketingowe może prowadzić kancelaria prawna?

Zgodnie z § 23 Kodeksu etyki adwokackiej adwokatów obowiązuje zakaz korzystania z reklamy. Adwokaci również nie mogą pozyskiwać klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu. Jednak to wcale nie oznacza tego, że kancelaria nie może zrobić dosłownie nic. Są działania, które mogą prowadzić, tak jak to robią inne działalności gospodarcze. Bardzo ważna jest strona internetowa dla kancelarii. Jest to podstawowa wizytówka prawników oraz radców prawnych w sieci. To tutaj użytkownicy zaglądają w pierwszej kolejności, gdy są zainteresowani usługami prawnymi. Bardzo ważne jest, by strona dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarce Google, tak by nasi klienci mogli z łatwością do nas trafić. Ważne jest, by była oryginalna i przejrzysta. Na stronie internetowej możemy również zamieścić referencje, a to niezastąpiona forma reklamy.

Czy kancelaria prawna może reklamować się w Social Media?

Tak naprawdę sposobów na reklamowanie kancelarii prawnych jest naprawdę sporo, należy jednak o pewnych obostrzeniach oraz zasadach. Posiadanie konta w mediach społecznościowych jest bardzo ważne. Obecność na Facebooku oraz LinkedInie, stanowi podstawę. Możemy wykonywać działania płatne (spersonalizowane do konkretnej grupy odbiorców) lub działania bezpłatne (angażujące oraz interesujące posty, ciekawe zdjęcia i dyskusje). Takie działania wpłyną na promocję kancelarii prawnej i przyciągną osoby, które mają problemy z prawem i potrzebują specjalistycznej pomocy.

Działanie kancelarii prawnej w Internecie

Marketing to nieodłączny element prowadzenia każdej działalności, bez względu na specjalizację. Branża prawna w tej kwestii ma zdecydowanie pod górkę, jednak nie oznacza to tego, że ma nie istnieć w Internecie. Oczywiście przepisy są bardziej rygorystyczne, jednak warto zgłębić temat, poświęcić trochę czasu i po prostu zacząć działać. Konkurencja jest naprawdę spora, a nam przecież zależy na tym, by wpłynąć na rozpoznawalność marki i pozyskać nowych klientów. Z pomocą mogą przyjść specjalne agencje marketingowe, które specjalizują się w marketingu dla trudnych branż.