JAK REKLAMOWAĆ SWOJĄ DZIAŁALNOŚĆ?

Jeśli masz już swój pomysł na biznes bądź jesteś w trakcie jego realizacji, to najlepszy moment, by zastanowić się, jak dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów i przekonać ich do skorzystania z akurat Twojej oferty. Czy zdajesz sobie sprawę, że to właśnie od reklamy zależny jest Twój sukces?

AGENCJA REKLAMOWA? GŁOGÓW I INNE MNIEJSZE MIEJSCOWOŚCI

Jest to pierwsze rozwiązanie, które przychodzi na myśl, gdy bierze się pod uwagę reklamę. Promocja biznesu na wysokim szczeblu wymaga podjęcia współpracy z agencją, szczególnie jeżeli firma, którą prowadzimy, nie jest lokalna i nie musi skupiać się na znajomym nam otoczeniu. Jeżeli chcemy wyjść poza obszar swojej miejscowości, dobrze udać się do agencji – dziś w praktycznie każdym mieście, czy małym, czy dużym, znajduje się agencja reklamowa (Głogów, Łódź, Rzeszów, ale i Opole czy Gliwice). Agenci dobrze wiedzą, gdzie rozmieścić bilbord czy baner, by był zauważalny i które ulice są tymi najczęściej uczęszczanymi.

Niektóre agencje reklamowe współpracują także z profesjonalistami z dziedziny marketingu internetowego oraz SEO. Dziś, aby zaistnieć w świecie jako znane przedsiębiorstwo, musimy posiadać stronę internetową, a nawet profil Google, bloga oraz stronę na portalach społecznościowych typu Facebook. Nie musimy prowadzić wszystkiego sami – możemy zatrudnić osoby, które wiedzą, jak wypozycjonować naszą stronę oraz zachęcić klientów interesującymi wpisami i postami. Nie musimy już reklamować działalności w radio czy lokalnej prasie – zaoszczędzone na tym szczeblu pieniądze zdecydowanie lepiej zainwestować w reklamę sieciową.

POKAŻ SIĘ! – REKLAMA OFF-LINE

Nie mniej od reklamy on-line ważna jest reklama off-line. Chodzi o to, by wyjść do klientów i pokazywać się im z najlepszej strony. Tutaj najmocniejszą siłę przebicia ma poczta pantoflowa, dlatego na stanowisku pracy oraz poza nim, w miejscach publicznych, w których możesz spotkać klientów, bądź najlepszą z możliwych wersji siebie – prezentuj się dobrze, dobrze się wysławiaj i rób dobre wrażenie. Pojawiaj się także na imprezach branżowych, na przykład targach, szkoleniach, prezentacjach, pokazach. Możesz zainwestować nawet w ubrania robocze z nadrukiem – logo firmy – dla siebie i swoich pracowników. Sprawdzają się również gadżety z logo – o ile czytelna, estetyczna wizytówka to podstawa, o tyle długopisy, smycze czy wlepki to tani, lecz miły dodatek, który warto dołączać do zamówień.

Dawniej reklama polegała też na rozsyłce SPAM-u e-mail czy SMS, jednak najnowsze badania pokazują, że jeżeli na stronie występują natarczywe i trudne do zamknięcia okna lub proponowany nam jest nachalny newsletter – wbrew pozorom – współczynnik odrzuceń jest... wyższy. Myśląc o reklamie, pamiętaj więc o swoich odbiorcach i zastanów się, czy forma, którą wybrałeś, zachęciłaby również i Ciebie.