Jak przygotować stoisko reklamowe na targi? Sprawdźmy!

Jak przygotować stoisko reklamowe na targi? Sprawdźmy!

Pierwszy udział firmy w targach jest nie lada wydarzeniem – może być przysłowiowym game changerem, który wyniesie nasz biznes na wyższy poziom. Możliwość wystawienia stoiska firmowego na takich targach często pojawia się niespodziewanie – dziś więc opowiemy o tym, jak przygotować się na taką okoliczność. Jak przygotować atrakcyjne stoisko firmowe, zainteresować potencjalnych klientów a przy okazji nie wydać na ten cel wszystkich firmowych funduszy? Sprawdźmy!

Targi firmowe – szansa dla rozwoju firmy

We wstępie wspomnieliśmy, że wystąpienie firmy na targach może być przysłowiowym game changerem. Dla równowagi warto dodać, że może się ono również zakończyć przysłowiową klapą – niczym niewyróżniającym się wystąpieniem, niemającym wpływu na sprzedaż czy rozpoznawalność marki. Niezależnie od rezultatu, udział firmy w targach zawsze wiąże się z pewną inwestycją – kilka podstawowych wydatków to na przykład materiały reklamowe, dojazdy czy stoisko. To również pracownicy, którzy będą przyjmowali interesantów w naszym stanowisku. Co zrobić, aby udział naszej firmy w targach okazał się inwestycyjnym strzałem w dziesiątkę, a klienci bili do nas drzwiami i oknami? Oto kilka porad!

Zadbaj o jakość drukowanych materiałów reklamowych

Ulotki, broszury wizytówki i wszystkie inne drukowane materiały powinny być wydrukowane w odpowiedniej jakości. Przed złożeniem zamówienia w drukarni zapytaj o przykładowe realizacje i upewnij się, że zamówione materiały będą wydrukowane na wysokiej jakości papierze i w odpowiedniej rozdzielczości. Czasem powód niskiej jakości druku nie leży po stronie drukarni, a grafika, który źle przygotował projekt do druku. Takie projekty dobrze wyglądają na ekranie komputera, a wady ujawniają się dopiero po wydrukowaniu – dlatego koniecznie poproś drukarza, aby sprawdził, czy projekty są odpowiednio przygotowane przed realizacją zamówienia.

Postaw na prezentacje multimedialne!

Nie ma co ukrywać – stoisko z ulotkami może wystawić każdy, zastanów się więc jak wyróżnić się spośród innych wystawców. Dobrym posunięciem są na przykład projekcje filmów ukazujących życie codzienne Twojej firmy i ukazujące Wasz model działania. Video prezentacje można nagrać samodzielnie bądź zlecić to zadanie firmie zewnętrznej. W trosce o Wasz czas i energie dodamy, że osoby niemające wcześniej styczności z obrabianiem filmów, powinny to zadanie powierzyć profesjonalistom.

Zadbaj o porządne stoisko targowe!

Stoiska targowe powinny dobrze się prezentować i być solidnie wykonane – estetyka ma przyciągnąć tłumy, a kiedy już zrobi się tłoczno, to stoisko nie może się zawalić pod wpływem opierania się o pręty nośne czy inne elementy konstrukcji. Solidnie wykonane i odpowiednio duże stoiska firmowe muszą być w stanie przetrwać najazd potencjalnych klientów przez cały okres targów. Warto więc nie oszczędzać w tym zakresie i wybrać stoisko oferowane przez sprawdzonego producenta. Wybierając jakościowy produkt, nie przepłacamy. Takie stoisko posłuży nam co najmniej przez kilka lat a kwotę, jaką za nie zapłacimy, możemy przecież wpisać jako koszt uzyskania przychodów, dzięki czemu zmniejszymy podatek dochodowy.