Jak promować autorski poradnik?
Jesteś autorem własnego poradnika i stoisz obecnie przed poważnym wyzwaniem, jakim jest organizacja kampanii promocyjnej książki? W naszym dzisiejszym artykule podpowiemy ci, z jakich konkretnie rozwiązań warto skorzystać, aby w krótkim czasie cieszyć się z imponującej sprzedaży własnego dzieła!
Wykorzystaj media społecznościowe
Pierwszą rzeczą, którą możesz zrobić jako autor własnego poradnika w celu jego promowania, jest wykorzystanie niesłabnącego potencjału mediów społecznościowych. Możliwości w tym zakresie masz naprawdę wiele, ponieważ możesz reklamować się między innymi na Facebooku, Instagramie, TikToku czy LinkedInie. Pamiętaj jednak, że aby twoje działania w mediach społecznościowych przyniosły oczekiwany efekt, musisz dysponować odpowiednim budżetem reklamowym, aby być w stanie dotrzeć do swoich potencjalnych odbiorców. Dobrze wiemy, ile kosztuje wydanie książki, dlatego zdajemy sobie sprawę, że wydanie kilku tysięcy złotych na promowanie własnej książki w social mediach może być dla wielu autorów dość problematyczną kwestią. Jeśli jednak chcesz dotrzeć do zdecydowanej większości swoich odbiorców, musisz potraktować tę kwestię naprawdę poważnie, tym bardziej że inwestycja ta szybko może ci się zwrócić.
Zorganizuj spotkanie autorskie
Kolejnym pomysłem na promowanie autorskiej książki jest organizacja spotkań autorskich, czyli specjalnych eventów, w których bierze udział znaczna część twoich czytelników. Tego typu spotkania nie są oczywiście proste w organizacji, ponieważ wymagają zaangażowania szeregu osób i znalezienia odpowiedniego miejsca. W trakcie spotkania będziesz miał jednak okazję poznać bliżej swoich czytelników i odpowiedzieć na wszystkie ich pytania. To znacznie poprawi twój wizerunek eksperta i specjalisty w prezentowanej przez ciebie dziedzinie, a to z kolei klucz do odniesienia sukcesu autorskiego. Jeśli uda ci się zdobyć zaufanie wśród swoich odbiorców na spotkaniu autorskim, to z całą pewnością chętnie kupią oni twoją książkę i polecą ją innym swoim znajomym.
Zaproponuj darmowe konsultacje
Aby zachęcić potencjalnych czytelników do bliższego poznania twojej marki osobistej, możesz wykorzystać tzw. wartość dodaną i zaproponować im specjalny bonus. Świetnym pomysłem są np. darmowe konsultacje online, z których mogą skorzystać osoby zakupujące twój poradnik. Tego typu konsultacje muszą być jednak ściśle powiązane z tematyką, którą się zajmujesz i której dotyczy napisana przez ciebie książka. Z tego rozwiązania korzysta naprawdę wielu autorów!