Dlaczego warto pracować w call center?

Dlaczego warto pracować w call center?

Praca „na słuchawkach” nierzadko traktowana jest wyłącznie jako praca dla studentów, co najwyżej jako praca przejściowa pomiędzy tym, by jakoś się utrzymać a faktyczną pracą marzeń. Często kojarzy się jako słabo płatna i stresująca – nie zawsze musi tak być.

Doświadczenie

Wbrew pozorom praca w call center może przynieść dużo przydatnego doświadczenia. Do swojego CV wpiszesz ją jako pracę z klientem. Ponadto wszyscy klienci, z którymi rozmawiasz, bardzo się od siebie różnią. Praca w call center uczy również pracy z klientem trudnym i cierpliwości do niego. Często to niewątpliwy atut, który może przydać się w późniejszych obowiązkach. Praca w call center uczy też szybkiego reagowania, podejmowania decyzji i z pewnością pomaga pozbyć się nieśmiałości. Nie jest to jednak idealna opcja dla osób, które mają problemy z kontaktami telefonicznymi. Ponadto podczas pracy w call center można często uczestniczyć w różnych ciekawych szkoleniach, na przykład z języka obcego, marketingu, technik perswazyjnych i obsługi klienta.

Różne infolinie, różne wyzwania

Praca w call center kojarzy się głównie z nachalną sprzedażą różnych produktów, które niekoniecznie są pożądane przez odbiorców. Warto jednak zaznaczyć, że nie każda infolinia to infolinia sprzedażowa. Usługi call center obejmują również obszary takie jak wsparcie techniczne czy udzielanie informacji na infolinii. Mogą też służyć do umawiania spotkań lub nawet wizyt u lekarzy i rozwiązywania problemów klientów. Praca na słuchawkach nie musi więc oznaczać konieczności sprzedania jak największej ilości umów.

Elastyczny grafik

Spośród wszystkich ogłoszeń o pracę, które zawierają informacje o elastycznym grafiku, chyba jedynie call center oferuje to w aż takim wymiarze. Godziny można dopasować do planu zajęć na uczelni lub do do drugiego etatu. Ponieważ call center to dwa typy pracy: połączenia przychodzące i połączenia wychodzące, każdy znajdzie coś dla siebie. Call center przychodzące to często infolinie czy wsparcie techniczne, które powinno być dostępne dla klientów przez całą dobę, nawet w weekendy. Z kolei infolinie wychodzące działają zwykle od poniedziałku do piątku. Zdarza się, że telefony wykonuje się popołudniami, chociaż są też takie przypadki, gdy call center wykonuje połączenia od wczesnego ranka do późnego wieczora.

Wynagrodzenie

Wynagrodzenie w call center, wbrew powszechnym opiniom, wcale nie musi być niskie. W zależności od tego, jak radzimy sobie w sprzedaży i ile prowizji otrzymamy, od wysokości naszych premii, call center mogą oferować całkiem dobry zarobek. Warto też korzystać z pakietu prywatnej opieki medycznej, jeśli firma taką oferuje.